F A Q

Q: Aké opatrenia ste prijali v dôsledku epidémie COVID-19?

A: Naša spoločnosť urobila niekoľko dôležitých opatrení v záujme znížiť riziko prenosu nákazy Covid-19.  Osobný odber a podaj zásielok na všetkých strediskách a v centrále spoločnosti v Ivanke pri Dunaji nie je možný až do odvolania. Pozastavujeme podpisovanie zásielok (elektronické podpisovanie) pri prevzatí zásielky príjemcom. Toto obmedzenie sa však nevzťahuje na službu Biometrický podpis. Okrem vyššie spomenutého opatrenia naša spoločnosť pozastavila službu „sobotné doručovanie“ zásielok. Zákazníkom neposkytujeme žiadny obalový materiál, vrátane štítkov. Vzhľadom na vývoj situácie sme uvoľnili opatrenie týkajúce sa preberania dobierkových zásielok. Dobierkové zásielky je možné uhrádzať hotovosťou, aj platbou platobnou kartou.  

Q: Prijali ste aj nejaké interné opatrenia?

A: Pri vstupe na pracovisko sme zaviedli povinnú kontrolu merania telesnej teploty. Vo všetkých strediskách a v centrále spoločnosti zabezpečujeme denne dôslednú dezinfekciu priestorov. Kuriérov sme vybavili ochrannými rúškami, respirátormi, rukavicami a dezinfekčnými gélmi. Vodiči kamiónov, ktorí vstupujú do priestorov spoločnosti Slovak Parcel Service sú povinní nosiť ochranné rúška a majú zákaz pohybovať sa v priestoroch stredísk a centrály spoločnosti. Všetkých kuriérov našej spoločnosti sme informovali o hygienických zásadách, ktoré odporúča dodržiavať Svetová zdravotnícka organizácia v záujme minimalizovať riziko nákazy.   

Q: Sú podľa vás dostatočné?

A: Sme presvedčení, že aktuálne prijaté opatrenia, ktoré boli navrhnuté a uvedené do praxe sú nateraz dostatočné. Samozrejme krízový štáb spoločnosti Slovak Parcel Service každý deň monitoruje a vyhodnocuje situáciu a v prípade, že to bude nutné, pristúpime k ďalším obmedzeniam tak, aby sme predovšetkým chránili našich kuriérov, zamestnancov a aj našich zákazníkov.

Q: Prečo ste nezatvorili vašu spoločnosť tak ako napríklad automobilky alebo iné prevádzky?

A: Treba si uvedomiť, že naši kuriéri dnes zabezpečujú aj dôležité služby vo verejnom záujme, súvisiace napríklad so zabezpečením dodávok tovaru do slovenských lekární a drogérií. Mnohí naši zákazníci si cez eshopy objednali ochranné rúška či dezinfekčné gély a v tomto kontexte úplné paralyzovanie doručovateľských služieb by mohlo ohroziť verejný záujem, zdravie a bezpečnosť ľudí. Aj preto v tejto chvíli nie je možné úplne pozastaviť logistiku a doručovateľské služby ako také. 

Q: Neplánujete na určité obdobie obmedziť prevádzku vašich služieb?

A: S účinnosťou od polovice marca 2020 sme výrazne obmedzili niektoré nami poskytované služby. Ide najmä o službu sobotné doručovanie, nie je možný osobný odber a podaj zásielok v strediskách a na centrále spoločnosti. Vyššie uvedené obmedzenia platia až do odvolania.

Q: Kuriéri tým, že sa stretávajú so zákazníkmi môžu potenciálne prenášať ochorenie?

A: Urobili sme rozsiahle a radikálne opatrenia, aby sme eliminovali riziko prenosu ochorenia COVID-19.  Kuriérov sme vybavili ochrannými rúškami, respirátormi, rukavicami a dezinfekčnými gélmi. Informovali sme našich kuriérov o hygienických štandardoch, ktoré je nutné v zmysle nariadenia Svetovej zdravotníckej organizácie prísne dodržiavať. Všetky vyššie uvedené opatrenia majú za cieľ minimalizovať riziko šírenia nákazy.

Q: Majú vaši kuriéri potrebné ochranné zdravotnícke pomôcky?

A: Kuriérov sme vybavili ochrannými rúškami, respirátormi, rukavicami a dezinfekčnými gélmi. Informovali sme našich kuriérov o hygienických štandardoch, ktoré je nutné v zmysle nariadenia Svetovej zdravotníckej organizácie prísne dodržiavať.

Q: Ak čakám na zásielku kedy mi bude doručená?

A: Aktuálne nezaznamenávame predĺženie lehoty doručovania zásielok. Tieto sa snažíme doručiť v štandardnom čase, ideálne do 24 hodín.

Q: Očakávate meškania s doručením zásielok?

A: Aktuálne máme v teréne potrebný počet kuriérov. Situáciu samozrejme monitorujeme a v prípade neočakávanej udalosti budeme našich zákazníkov včas informovať.

Q: Mám u vás dobierku, akou formou a kedy mi bude doručená?

A: Všetky dobierkové zásielky sú doručované štandardne a ich úhrada je možná aj hotovostnou platbou alebo platobnou kartou.

Q: Ako môžem u vás platiť za dobierku?

A: Dobierku je možné uhradiť kuriérovi platobnou kartou alebo hotovosťou. 

Q: Máte otvorené strediská na podaj alebo odber zásielok?  

A: Osobný odber a podaj zásielok na všetkých strediskách a v centrále spoločnosti v Ivanke pri Dunaji aktuálne nie je možný a to až do odvolania.

Q: Máte otvorené Parcel Shopy?

A: V zmysle nariadenia Vlády SR sú otvorené len prevádzky potravín, drogérií, lekární a trafík. Pokiaľ niektoré prevádzka je zároveň Parcel Shopom, treba sa informovať o otváracích hodinách prevádzky resp. sa informovať sa o tom, či je prevádzka dostupná.

Q: Môžem podať zásielku?

A: Na našich strediskách a v centrále nie je možné podať ani si prevziať zásielku.

Q: Môžem si vyzdvihnúť zásielku?

A: Na našich strediskách a v centrále nie je možné podať ani si prevziať zásielku.

Q: Ako kontrolujete kamionistov ktorý prichádzajú zo zahraničia?

Pri vstupe do našich stredísk meriame telesnú teplotu, informujeme ich o hygienických opatreniach a podľa možnosti im neumožňujeme vystúpiť z kamióna a pohybovať sa po areáli strediska.

Q: Dokedy budete mať obmedzené služby?

A: Situáciu monitorujeme a vyhodnocujeme. Riadime sa usmerneniami Vlády SR. Nateraz však nevieme odhadnúť čas, dokedy budú tieto obmedzenia v platnosti.

Q: Nehrozí, že sa pri preberaní zásielky od kuriéra nakazím?

A: Podľa WHO nehrozí nebezpečenstvo nákazy v prípade krátkeho osobného kontaktu ktorý trvá menej ako 15 min a je dodržaná vzdialenosť aspoň 1 m.

Q: Nemôžem sa nakaziť ak používam pero, ktoré mi pri prevzatí zásielky podá kuriér do ruky?

A: Použitie pera nepredstavuje žiadne riziko nákazy ani pre kuriéra, ani pre zákazníka.

Q: Čo sa stane, ak odmietnem podpísať prevzatie zásielky z dôvodu mojej ochrany?

A: V takom prípade bude zásielka vrátané odosielateľovi.
Palivový príplatok Marec 2024
Dátum pridania 29. 2. 2024
 
Palivový príplatok Február 2024
Dátum pridania 1. 2. 2024
 
Palivový príplatok Január 2024
Dátum pridania 1. 1. 2024
  Vážení zákazníci, dovoľujeme si vás informovať, že s účinnosťou od 1. januára 2024 je výška palivového príplatku pre vnútroštátnu prepravu...
Vianoce 2023 dôležité informácie
Dátum pridania 12. 12. 2023
 Vážení zákazníci, vzhľadom na vrcholiacu vianočnú sezónu venujte pozornosť zmenám a vianočnému režimu doručovania zásielok. Od utorka 12.12. 2022...
Palivový príplatok December 2023
Dátum pridania 30. 11. 2023
 

Kontaktujte nás

EXPRESS ONE SLOVAKIA, s.r.o.

Sídlo spoločnosti: Senecká cesta 1,
Ivanka pri Dunaji 900 28 Slovakia

02/16 160
zs@expressone.sk